Jelenlegi hely

Saját gyártású híreik miatt büntetik a nagy kínai internetszolgáltatókat

Forrás: 
MTI

Peking, 2016. július 26., kedd (MTI) - Több kínai internetes kereskedelmi szolgáltató számíthat büntetésre online hírszolgáltatása miatt, mert a szabályokat megszegve nem hivatalos forrásból származó, hanem maguk által gyártott jelentéseket adtak ki - számoltak be hírügynökségek a kínai internetfelügyelet (CAC) legújabb intézkedéséről.

Az indoklás szerint nyolc vállalat, köztük a Sina, a Sohu, a Tencent, a Baidu, az iFeng és a NetEase nevű helyi internetóriások "súlyosan megsértették" a hatályos szabályokat. A vonatkozó paragrafus szerint ugyanis e portálok "kizárólag hivatalos forrásból származó információk utánközlésére jogosultak a forrás megjelölésével, a tartalom megváltoztatása nélkül".
E szabályt, mivel betartásukat nem ellenőrizték szigorúan, az érintettek rendre megszegték, s nem ritkán nagy visszhangot kiváltó beszámolókat jelentettek meg.
A szóban forgó profitorientált kereskedelmi vállalatok közösségi média-alkalmazásaikkal, mikroblog szolgáltatásukkal százmilliókat érnek el, portáljaikon azonban hivatalosan saját hírek előállítására és terjesztésére nincs engedélyük, újságírókat, szerkesztőket sem alkalmazhatnának.
Amikor tavaly ünnepélyes keretek között először "avattak" online újságírókat, vagyis ellátták őket a hagyományos médiában dolgozóknak járó újságíró-igazolvánnyal, e kereskedelmi portálok nem voltak a munkaadóik között.

A több mint 600 millió kínai internetező hatalmas versenyt generál a szolgáltatók körében, ezért igyekeznek olyan témákkal figyelmet kelteni, amelyek a társadalom jelentős részét mélyen érinti. Közöttük nem ritkák például a környezetszennyezéssel, élelmiszerhamisítással, vagy a rendfenntartók brutalitásával, jogsértésekkel kapcsolatos cikkek.
Egy július elején megjelent CAC-rendelkezés már megtiltotta, hogy a működési engedéllyel rendelkező hírportálok a közösségi médiából ellenőrzés nélkül átvegyenek híreket, híreszteléseket. Ezzel - állításuk szerint - a feltételezésekre és szóbeszédre alapozott, végeredményben "torzított" tartalmú hírek közlését szeretnék megakadályozni.
A sina.com-ot, a 163.com-ot és az iFeng.com-ot, valamint a Tencent szolgáltatót már akkor is megbüntették, amiért valótlan, illetve a tényeket eltorzító történeteket közöltek tudósításokként.

Cimkék: 
Kínamédia

Rovatok / címkék

2018-as magyarországi országgyűlési választás Ada Afganisztán Albánia Ausztria Autó Balkán Belgium Belgrád Bosznia-Hercegovina Brüsszel Budapest Bűnügy Ciprus civil Cnesa Csehország Csillagászat Diplomácia Dánia Dél-Korea EBESZ Egyesült Államok Egyiptom Egészség Elefántcsontpart Energia ENSZ Erdély EU Eurovíziós Dalfesztivál 2016 Exodus / tömeges kivándorlás Fehéroroszország Felhívás Fesztivál Film Fotó Franciaország Gasztronómia Gazdaság Görögország Hollandia Hongkong Horgos Horvátország Időjárás Időjárás-előrejelzés Ifjúság India Indonézia Informatika Interjú Internet Irak Irán Izrael Japán Jog Kalendárium Katasztrófa Kereskedelem Kerékpár Kishegyes kormány Koszovó Kosztolányi Dezső Színház Kultúra Kárpát-medence Kárpátalja Kína Könyv Közlekedés Külföld Lengyelország Litvánia Líbia Macedónia Magyarittabé Magyarkanizsa Magyar Mozgalom Magyarország Magyarság Mezőgazdaság MNT Mongólia Montenegró MTVA Muzslya média Művészet Nagy-Britannia Nagybecskerek NATO Nyári Mozi Színházi Közösség Németország Oktatás, nevelés Olaszország Orom Oroszország Palics Piac Portugália Pályázat Pénzügy Románia Régészet Spanyolország Sport Statisztika Svédország Szabadka Szabadkai Népszínház Magyar Társulata Szeged Szerbia Szerbiai választások 2016 Szlovákia Szlovénia Színes Színház Szíria Temerin Természetbarát kertészkedés Természetvédelem terrorizmus Topolya Topolya Község Múzeuma Tudomány Turizmus TV-Rádió programajánló TV-Rádió programajánlóvíziós Dalfesztivál 2016 Táborok Társadalom Történelem Törvény Törökország Ukrajna V4 Vajdaság / Délvidék Vallás Vatikán Videó VMMSZ VMSZ Vélemény Zene Zenta Zombor Állatvilág Élelmiszer Észak-Korea Észtország Íjászat Óbecse Újvidék Újvidéki Színház Ünnep